Juicy

11/24/2010 01:09:00 em jojo 1 Comments


I min jakt på motivation och inspiration valde jag att göra någon sorts nystart. Den här veckan tar jag det piano med träning, går promenader och kör mina egna klasser. Fokus får ligga på det som hamnar i kroppen. En egen påhittad detoxreningshälsotjofräs, med massor av råkost, frukt, te, vatten, miso-soppa, nötter, frön. Sedan Stockholmsresan så har det varit lite si och så med kosten. Egentligen så skulle det såklart räcka med att jag bara såg till att äta som vanligt igen, och på regelbundna tider. Men eftersom jag nu behöver en liten kick, både i min träning och annat runtomkring, så kändes det som en rolig grej att ge sig på. Har aldrig testat någonting sådant här förut heller, så bara det var ju spännande. Inne på fjärde dagen nu och det går riktigt bra. Jag känner mig inte hungrig, eftersom jag äter när jag har lust, och inte trött heller. Inte känner jag något särskilt sug efter något speciellt heller. Det är skönt. Jag hade lite huvudvärk andra dagen, men det var nog framför allt för att jag hade slarvat med att dricka en massa vatten... Som vanligt då. Fortsätter väl ett par dagar till, sen så tror jag kroppen och knoppen är nöjd, och fokus får flytta till träning igen. 

Det skojigaste med mitt experiment är alla roliga saker man kan mixa ihop av frukt och grönsaker. Lånade en juicepress av mamsen, och idag slängde jag ner ananas, groddar, ingefära och citronmeliss. Det blev en riktigt rivig drink till mellanmål det! Om det finns några självutnämnda juice-experter around så kom gärna med förslag på innehåll... Jag testar det mesta jag.


1 kommentar:

  1. En "reningsfas" kan vara bra ibland så länge man lyssnar på kroppen och ser till att den får i sig tillräckligt med energi. Men det låter det ju som att du gör!

    Lycka till och hoppas att du får de resultat som du önskar från den!

    SvaraRadera