Frysrensningsglass

10/30/2016 10:11:00 fm jojo 0 Comments

Ingen rubrik som genererar särskilt många sökträffar kantänka, men så är jag ju bara en hobbybloggare och behöver inte fundera på att få till så många nyckelord som möjligt i ett inlägg. Funderade faktiskt ett tag på att försöka jobba på att öka läsarkretsen på min blogg, men är just nu nöjd med att skriva då och då. Bloggen har hittills mest fungerat som en tränings- och hälsodagbok med en del sidospår, och jag tror den får fortsätta så för ett tag, så får en väl se om det blir nån utvcekling av den framöver. Jag är såklart väldigt glad över varje person som hittar hit och läser. Och förhoppningsvis finner någon sorts glädje i det.

Tillbaka till frysrensningsglassen då. Jag behöver göra plats för älgkött i frysen. Och övrig plats med förstås. Det flyttar nämligen in ett gäng nya träningsskor, sportprylar, skjortor och en himla massa annat hit i dagarna. Och en person till allt detta då förstås. Det ska bli skönt att äntligen veta i vilken kyl vilken mat finns. Och att slippa planera sin vardagspackning för två, tre dagar i stöten. Blir bra det här.

Så i rensningsröran igår så pausade jag med en banan-lingon-chokladglass. Hittade dessutom, långt bak i skafferiet ett stackars paket med glasstrutar från en släkträff tidigare i höstas (en borde rensa oftare), så det blev verkligen en riktig glassig efterrätt! Har så mycket bär i frysen så det räcker för ett helt kompani. Det blir alltså älg- och bärdiet resten av året. Å så lite torkade trattkantareller. Skogskost. Nya innedieten. Kom ihåg var ni hörde det först.

0 kommentarer: