Lite enduro efter frukost?

9/21/2016 08:21:00 em jojo 0 Comments

Helena skriver (utöver sin förkylning) om Storsjön-dimman idag, och precis den var jag in i morse. Jag vet inte riktigt vad som fick mig att faktiskt kliva upp lite tidigare, cykla till jobbet och dumpa av lite grejer och sedan ge mig ut på en sisådär 45 min lång cykeltur i skogen. Kanske är det så enkelt som att min första lektion inte börjar förrän 8.40 på onsdagar, att det känns som jag har eoner av tid innan. Kanske var det det faktum att vi hade föräldramöte ikväll, och att jag visste att det skulle bli en lång (och träningsfri) dag annars.

Oavsett vad det var som gjorde att jag tog mig iväg är jag väldigt glad, för det var en härlig start på dagen, även om jag råkade hamna i motorcrossbanan en sväng och cirklade runt ett tag. Knappt så jag tog mig ut på en riktigt stig som ledde någonvart igen... Men till slut så kom jag ut på rutten som visst är alldeles perfekt lagom lång och jobbig för en morgoncykling i dimman.

0 kommentarer: