Multitasking

3/19/2016 06:51:00 em jojo 0 Comments

Innesittarväder idag, så efter en promenad till jobbet för lite komma ikapp, en kort sväng på stan där jag träffade på fina morbror och moster som utmynnade i spontanfika tog jag mig hem och tänkte att jag skulle börja öva Sh'bam-koreografi. Har en andra massa borden med, som att städa och planera inför nästa veckas friluftsliv, men inget kändes särskilt inspirerande. Inte ens Sh'bam.

Men att sortera min garnkorg blev jag sugen på, och det är ju en syssla god som någon tänker jag. Att pyssla med hantverk och liknande är min terapi och meditation, helt klart. Det är också riktigt avslappnande att nysta garn. Att låta garnet spela mellan fingrarna och lite sådär monotont veva på nystmojängen. Och sedan få lägga upp en nys sjal eller ett par tjocksockor. Men jag hade inte riktigt samvete att "bara" pyssla idag, så medan jag nystade garn så tittade jag åtminstone på Sh'bam-videon. Multitasking..

0 kommentarer: