Oförberedd beredd

3/20/2016 11:28:00 em jojo 0 Comments

Det sägs att det är den första vårdagen idag... Själv är jag glad åt all den här snön som kommit de senaste dagarna. Eftersom jag ska till fjälls och skida med alla nior på skolan. Och det måste väl vara ett tecken på att jag är rätt rutinerad frilufsare vid det här laget, när jag inte orkar engagera mig i packandet och allt annat donande inför imorgon? Eller, lite har jag gjort. Jag har åtminstone tvättat dunjackan, det behövdes.

En höstryggsäck för en tälttur skulle jag kunna packa i sömnen, vet exakt var allt finns i mina förråd, lådor och skåp. Nu blir det nästan lite tjorvigare, eftersom vi övernattar i en stor, och fullt utrustad, stuga (någon sorts församlingsgård) behöver jag ju bara slänga ner en sovsäck och lite myskläder i en stor bag, middags- och frukostmat i en kasse, och imorgon packar jag dagstursryggan. Och då är det lite jobbigt att allting inte hänger ihop och är sådär smart packat. Dagens fjälltoksproblem.

Gissar att jag återkommer om dagarna. Det vankas mer snö har jag sett på väderleksrapporten, så det kan bli en del att spåra. I fjol hade jag det såhär (klick) under ett par av dagarna, kan jag hoppas på kanske en sån dag i år? Tack på förhand.

0 kommentarer: