Högmässa

10/20/2012 04:02:00 em jojo 2 Comments


Ja, för alla skidintresserade (både på längden och tvären) har helgen mycket att erbjuda. Det är nämligen skidmässa i byn och stans alla lokala (och globala) skidåkare sluter upp. Det kläms på årets nyheter, pratas valla och i källaren så anordnar slalomklubben skidbytardagar. Det kändes som en lagom aktivitet för mig idag. Om man inte kan träna kan man iallafall träffa likasinnande.

Jag hängde en stund i Jörgen Brinks vallalastbil och blev dessutom sugen på nya längdskidor till säsongen. Fast när det kommer till ny att köpa ny skidutrustning vill jag nog ha med mig min käre far, och han är på vift på Balkanhalvön för tillfället. (By choice, han har som mål att pricka av alla länder på europakartan. Efter denna resa har han bara Malta, Cypern, Andorra, Ryssland, Vitryssland och Moldavien kvar. Andorra kanske både han och jag tar och besöker framåt våren).

Eh, ja. Skidor var det ja. Efter denna lilla utläggning om europakartan så konstaterar jag att jag är prylgalen, känner en hel del folk, är inte så värst intresserad av utförsåkning samt att en julklapp är inhandlad. Nu blir det en lugn eftermiddag och kväll hemma. Orken räckte precis.

2 kommentarer:

  1. Jag åkte mycket längd som liten och funderar på att ta upp det igen, det är ju ruggigt härligt. Men. Vad ska man tänka på när man köper skidor? Kan jag köpa ett par ganska enkla (billiga, har sett att det finns för typ 1500) till en början, eller skulle jag tappa massor i kvalitet då..?

    SvaraRadera
  2. Jag ska förhöra min kära far, så kan vi sätta ihop en köpa-skidor-guide. (Från mässan så fanns det kit från ca 2900, med skida, bindning, pjäxa. Då fick man skidor med riktigt bra belag osv. Sen var kitten kanske lite anpassade för de som redan åker en del skidor, bor man söderöver där det är osäkrare med snö så kanske man kan gå ner lite i pris om man "bara" ska motionera)

    Jag skulle definitivt satsa på ett kit, då är man säker på att man får saker som passar bra ihop. Och för guds skull, kolla spannet. Men jag återkommer i ärendet :)

    SvaraRadera