Handtag, famntag, omtag

10/19/2012 01:37:00 em jojo 4 Comments


Vad gör hon hemma klockan halv två på en fredag tänker du nu. Har inte du ett jobb att sköta och en after work att gå på ikväll? Jo, men uppenbarligen var min förkylning inte alls klar med mig. Den tog ett rejält omtag istället. Kände väl egentligen redan i natt (somnade vid tre) att det inte skulle bli en toppendag det här, men förmiddagen gick ändå ok. Men sen gick bomullskallen än mer mot sockervadd och jag lyckades stuva om en av lektionerna och hittade en kär kollega som tog den sista så att jag kunde gå hem tidigare. 

Så här sitter jag nu och tycker lite synd om mig själv. I mitt fall är det nästan egot som får den största smällen när jag blir sjuk. Jag vill ju så gärna se mig själv som en ständigt pigg och frisk person, och två omgångar med sjuka på ett par veckor rimmar illa med min självbild. Och ja, jag vet att jag är lycklig lottad som för det mesta är en pigg och frisk person. Men ändå, det är lite synd om mig just nu.

Som tur är var det inget speciellt inplanerat i helgen, första helgen på länge. En AW är inte så viktig även om det är tråkigt att missa en kväll med härliga kollegor, och annars ska jag mest vara hemma och skrota. Och skriva omdömen. Och planera en häppening på gymmet. Men mest ska jag bli frisk. Gärna på riktigt den här gången.

4 kommentarer:

  1. Oh no, finns ju liksom inget segare än när man tror att man har vunnit mot den himla sjukan, och så BANG! är man där igen. Men, mycket tid till att göra sånt man inte hinner annars, läsa ett par sköna böcker kanske? Och fundera på framtida träningspass om du är som jag, vilket jag tror... ;=)

    SvaraRadera
  2. Määän va trist o segt! Ska mamsen komma i måra o uppmuntra??

    Krya på dig <3 <3

    SvaraRadera
  3. Najje! Fasen vad stökigt! Ogillar också skarpt att vara sjuk. Krya på dig bästa Jojo!!

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Mår bättre nu, även om det lär bli ett par dagars ofrivillig vila till. Satsar på att få lite frisk luft under dagen iallafall.

    SvaraRadera