En tvärhand hög

10/21/2012 02:53:00 em jojo 2 Comments


Det har onekligen sina fördelar att vara en pytte*. En som har samma förkärlek till ull som jag är Miss Agda, och hon hittar ofta fina ulliga saker till sin son (söner vid det här laget). Så hennes tips har jag ofta med mig i bakhuvudet. Jag har letat länge efter en tunn merinoullmössa (stickade en tjock en för några veckor sedan) och nu när jag äntligen hamnade vid ett ställ på Coop så slog jag till på barnmössan från Pierre Robert. Oprövat.

Passade som en mössa på skallen! Matchade dessutom många av mina klädesplagg. Thank you very much. Saker som är bra får plats i min blogg och hittills har ingen erbjudit sig att ge mig några prylar, så ni kan räkna med att det är självvalt att "göra reklam". Jo föresten, jag fick ullgrejer en gång, i ett annat sammanhang, men min ståndpunkt är densamma. Skulle jag bli erbjuden en massa stuff helt plötsligt (not likely) så skulle jag ändå vara öppen med vad jag fått och ärlig i mina åsikter. Det är väl enkel bloggetikett tycker jag. Sara skriver förresten bra om såna här saker.

*Hur lång/kort är du då tänker ni nu? Tja, jag når ner till marken, så alldeles lagom lång. Däremot gav jag för något år sedan bort min begagnade skidhjälm till en fyraåring... Så man kan kalla mig vad man vill, men inte tjockskallig...

2 kommentarer:

  1. Låter onekligen praktiskt att kunna shoppa även barnstorlekar :) . Snygg mössa!

    SvaraRadera
  2. Det är skitpraktiskt! Och billigare. :)

    SvaraRadera