Eat this, double unders!

9/15/2012 08:34:00 fm jojo 4 Comments




För kanske en vecka sedan skröt jag i någon kommentar (tror det var hos Elbe) om hur grym jag är på att hoppa dubbelhopp med hopprep. Eller double unders som jag nu lärt mig att det heter på crossfit-språk. Det tog ett tag innan jag fattade vad som menades. 

Så igår kom jag på att jag borde ju bevisa detta också. Man kan ju inte komma med tomma ord. Och så bad jag en av mina elever spela in några av mina fina dubbelhopp i slutet av vår lektion. It's all in the wrist, baby.

Men så kom jag på att jag kan ju faktiskt göra andra grejer med hopprep jag. Kolla halvägs in i filmen. Bra för bålmuskulaturen. Så alla ni crossfittare (fortfarande inte ett bra ord) där ute, anta utmaningen vetja... Bara att börja öva.

Det här med videos var ju lite roligt, kanske blir det flera framöver.

4 kommentarer:

  1. Haha, va roligt!!! Jag lovar att testa :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade det! Jag hoppas på en ny hopprepstrend och att måånga testar :)

    SvaraRadera
  3. Wow vilken spänst!!! Och vilka rumphopp!!! Typ impad :)

    SvaraRadera