Bokslut

12/29/2010 08:27:00 em jojo 0 Comments


Det brukar ju vara kutym att sammanfatta saker såhär under årets sista skälvande dagar, och samtidigt blicka framåt, lova saker och så. Fast jag är dålig på att lova (är i och för sig grym på att ha lov, som jullov, påsklov och så, men det är ju ett annat sorts lov det). Återkommer med framåtblickandet i ett annat inlägg och fokuserar på titta-tillbaka-grejen. Självklart så finns det massa andra saker att blicka tillbaka på i livet under ett år, men just här kommer det tränings- och hälsorelaterade att sammanfattas... Bläddrar lite i minnet och har kommit fram till (i någorlunda kronologisk ordning):

  • Kommer att ta med mig egen lunch till Nike nästa gång. Konventet var roligt som sjutton, men lunchen var under all kritik. 85 spänn för pulverpotatismos och vegbullar... Utan sallad... För övrigt så tog jag med mig en hel del inspiration och glädje från konventet, och ser verkligen fram mot sista helgen i januari!
  • Man har konstant kramp i vaderna under en grundutbildning i BodyAttack. Men det var det lätt värt. Pernilla Andersson var vår instruktör under ett par svettiga dagar i Sundsvall, och jag fick äntligen nytta av mina cheerleading-drömmar. Starka raka armar och distinkta start-stopp. Lovely!
  • Under vårterminen så tror jag att jag fick den perfekta kombinationen att instruera i. BodyPump, BodyBalance och BodyAttack. Styrka, smidighet och kondition, all wrapped up. Dessutom så hade jag en väldigt bra kontinuitet i instruerandet, väldigt få bortbytta pass och många stammisar. En bra vår på det viset. 
  • Jag åkte inte så mycket skidor som jag ville/borde ha gjort. Varken slättförs eller utförs. Får bli ändring på det under 2011.
  • Nu har jag inte varit på alla, men jag lovar att ett av Sveriges bästa konvent måste vara Workout Åre (och jag vet att det inte bara är mitt jämtländska patriotiska jag som påstår detta, har hörtt flera som också är benägna att hålla med). Grymma presentatörer, mysigt bad och dessutom riktigt schysst boende om man väljer att bo på hotellet. En riktig paketlösning. 27-29 maj är det dags igen. Och då är nog all snö borta från banvallarna, så det är lätt att ta sig dit med tåg...
  • Sommaren 2010 valde jag att vara ledig. Skönt för själen, mindre skönt i plånboken. Idag så ångrar jag lite att jag inte tog vara på sommaren lite bättre, genom att planera in träning, och nyttja alla de möjligheter som finns under en lång sommar. Hade kunnat träna mer fokuserat och i större mängd än vad jag gjorde. Samtidigt var det väldigt skön att kunna ta dagen som den kom, och det har en god mening det med.
  • Jag startade en träningsblogg. Och hittade en värld med massor av fantastiska människor att inspireras av. Tack alla fina träningstokiga bloggers!
  • Orientering är så sjukt skoj! När jag får en karta i handen kan jag springa både långt och länge. Nu är ju tanken iof att det ska gå fort och att man ska ta sig fram den kortaste vägen, men ändå. Har till och med gått med i en klubb, och när jag fyller 35 ska jag börja satsa lite eftersom jag då inte behöver springa i D21, "elitklassen". Så jag har sisådär 3-4 år på mig...
  • Jag har plockat en massa nyttiga bär. Mums.
  • En uppskattad trip till Sundsvall och TheAcademy's konvent blev starten på träningshösten.
  • Den följdes upp av en ännu bättre träningsresa med grymma (i positiv bemärkelse) människor och sköna tränings- och slappardagar på Fuerteventura. Ny resa är faktiskt redan planerad i maj, men den här gången tror jag tyvärr att de får klara sig utan mig. Krockar med både det ena och det andra.
  • Oktober handlade mest om jobb, men jag upptäckte (precis innan snön och kylan kom) att det är ganska trevligt att jogga.
  • Jag och min kära mamma åkte till Stora Staden för att gå på hälsomässa. Det var mysigt att få umgås och vi fick nog i oss antioxidanter så det räckte för ett helt kvartal genom alla provsmakningar. 
  • Jag funderade (och funderar fortfarande) på mål och motivation. Vill så gärna hitta något riktigt roligt, uppmuntrande och utmanande att satsa på. 
  • Testade en detoxhälsoreningstjofräs. Det gick riktigt bra och jag är glad att jag provade på någonting nytt. Det lustiga i kråksången är att när jag äntligen blev bättre på att dricka vatten så blev det "kranvattenförbud"...
  • Skidskytte blev temat för första delen av december, och sedan mest julstök faktiskt. Är glad och rätt nöjd när jag sammanfattar 2010. En del saker kan bli bättre och en del saker förhoppningsvis lika bra när vi nu snart går in i 2011.
Kolla nu inte igenom alla länkar jag har lagt in i det här sjukt långa inlägget, då får man ju klicka sig fram halva natten. Mitt eget favoritinlägg är nog ändå det här, om man nu vill välja någonting att titta tillbaka på...

0 kommentarer: