Dubbel

10/22/2010 02:06:00 em jojo 2 Comments


Usch, i natt vaknade jag av tydliga, ohälsosamma symptom. Orolig, snabb puls och blodådror som nästan låg utanpå kroppen. A.k.a stress... Eftersom jag har dubbelarbetat under de senaste två veckorna, och knappt hinner landa hemma på kvällarna så är det inte konstigt att kroppen inte riktigt hittat ro utan hela tiden går på högvarv. Sympatiska nervsystemet kickade in by night liksom... Jag är glad att jag har en hel del teoretiska kunskaper kring stress och dess påverkan på kroppen, det gör nämligen att jag kan se någorlunda objektivt på det som hände mig i natt och hantera det utifrån detta.

Vilken tur att jag då fick sluta tidigt idag. Ska nu först ge mig ut på en rensande promenad runt Berget och sedan ska jag på en härlig och avslappnad hämtmatsmiddag tillsammans med de allra bästa av vänner. Det kommer att göra gott. Sedan är målet att få till mycket vila och energisamlande i helgen. 

2 kommentarer:

  1. Gick du runt berget bokstavligt eller bildligt talat? Båda sätten borde ju funka fint mot stress iofs... ;)

    Sköt om dig busy girl, glöm inte andas mellan varven! :)

    SvaraRadera
  2. He he, det är nog sant. Men denna gång blev det en helt vanlig tur :)

    Andas fint nu, hemma hos mor och far och myser. Hoppas din helg blir grejt Soffan!

    SvaraRadera