Kunghelg!

10/09/2016 03:53:00 em jojo 0 Comments

Men vilken helg jag har haft! Tillsammans med tre kollegor (eller ok, en av dem har bytt jobb) och tillika goda vänner, har jag spenderat helgen till fjälls. Igår morse åkte vi nämligen upp till området kring Vallbo och Vålådalen och cyklade. Helt magisk dag! Visst var det jobbigt och stenigt och tungan-rätt-i-mun-spångest på flera ställen. Men vi hade ingen brådska och gott fika med som intogs mot kungens jaktsstuga i Issjödalen. Dessutom sjukt tur med vädret.

Vi såg självklart också till att hålla oss till de leder och områden det är ok att röra sig i nu, Länsstyrelsen har ju satt ett beträdnadsförbud på bland annat själva Pyramiderna (som ni ser precis framför min hjälm på bilden här nedan). För visst är det härligt att det är så många som vill ta sig ut till fjälls, både till fots och med cykel, men det sliter såklart på naturen. För att spara de här unika miljöerna för framtida generationer är det viktigt att vi är duktiga på att följa de förordningar som finns, känns som en självklarhet.

Trötta, så gott som hela (tyvärr en handskada på en av grabbarna efter en flygtur på väg av en spång) och väldigt nöjda åkte vi sedan till en stuga i närheten. Där åt vi upp kvällsgodiset innan vi ens hunnit få av oss cykelbyxorna. Vi duschade, lagade mat, drack vin, mumsade marängsviss och spelade TP och Besserwisser. Till klockan två i natt! Fatta vad som händer när fyra lärare ska tävla i frågespel!

En helt underbar helg, tänk att jag har så bra människor omkring mig. Visst är jag trött idag, men ändå har jag fyllt på med så mycket energi för både kropp och själ så det räcker ett bra tag. 

0 kommentarer: