Boostersund!

10/23/2016 09:13:00 em jojo 0 Comments

Helgen är helt omöjligt att jämföra med någonting annat! Som en världsomsegling, oktoberfest och olympiska spel på en och samma gång! Så var det på den första (men säkert inte sista) upplagan av Boostersund, Sveriges nyaste träningskonvent!

Kolla bara på den här blandningen; studsmatteklasser, livestep (jupp, alltså ett liveband som spelade samtidigt som vi steppade), sexig stolsdans, crossfit, bootcamp, acro-yoga, spinning, afrikansk dans med trummor, LesMills-klasser, och så mycket annat! Till det föreläsningar med bland annat en medaljör från Paralympics. Succé skulle jag vilja påstå.

Två av mina goda vänner lyckades alltså få ihop en sån mix av pass och instruktörer och föreläsare att alla deltagare gick runt med ett fånigt flin och trötta ben hela helgen! Utöver några kändare namn utifrån hade de verkligen hittat många duktiga instruktörer med lokal anknytning med, härligt att få visa upp den kompetens som finns här i lilla Jämtland. Jag är så glad att tjejerna vågade satsa på det här konventet, och jag är övertygad om att vi kommer att få en fortsättning på det här även nästa år.

Just i år tränade jag inte så mycket själv, utan hjälpte till på konventet. Men jag var side-kick till en av mina bästa vänner som höll i BodyBalance-klassen som blev knökfull, testade på jumping fitness som var lika roligt som man kan tro. Live-stepen var ju given liksom de två yogaklasser som en av mina senaste idoler Therese Furudal höll i. Och som grädde på moset har jag nästan nyss kommit hem från en balance-klass på gymmet som jag teamade tillsammans med tidigare nämnda vän. Så nog har jag rört på mig så det räcker ändå i helgen.

Kom nu ihåg att redan nu boka in nån helg i oktober nästa år, för jag kan som sagt inte tänka mig något annat än att det blir repris!



0 kommentarer: