Latmat

4/13/2016 07:34:00 em jojo 1 Comments

Tonfisksallad med överblivet frukostägg är nog min vanligaste latmat. Ni vet, den där maten som en slänger ihop när en inser att frukostmat, som fil och flingor eller gröt är särskilt skojig som middag. När det blir lite väl ofta... Idag var det nära igen, för jag kom hem ganska sent, och matlagningsinspiration fanns det ringa av. Men såg den lilla förpackningen med ekologisk mozzarella i kylen, och tomaterna på fönsterbrädan och insåg att lite bättre än yoghurt kunde det ändå bli. Snyggt blev det iallafall. Och okej mätt blev jag med, men det kan minsann bli bananglass till efterrätt eftersom jag inte heller har ätit upp alla bananer i skålen.

Nu vill jag ha dina absolut bästa tips på latmat! För det är ju inte sista gången jag inte kommer att orka laga mat...

1 kommentar: