Motvind

3/03/2016 07:24:00 em jojo 0 Comments

Ibland imponerar de lite extra på mig. Skolkidsen alltså. Idag var det friluftsdag på agendan, och vädergudarna var inte helt med oss, eftersom de ytterst pedagogiskt hade bestämt sig för motvind på vägen hem... I medvind är det ju härligt att åka skridskor. I motvind inte fullt lika skoj.

Men oj vad de kämpade och jobbade. Som sagt, till rastplatsen gick det ganska lätt, men efter grillkorvslunch, prova-på-pimpling och lite annat så bar det iväg på den plogade isbanan (som kallas för Medvinden...) tillbaka mot stan. Och då friskade såklart vinden i lite till, som för att härda oss litegrann tror jag.

Men som sagt, ibland imponerar de lite extra på mig. Som att de inte var många sura miner trots att det var riktigt jobbigt. Eller som att den coola hockeykillen tar några på släp ett tag. Och dessutom vänder tillbaka en bit och hämtar upp några till! Det finns hopp om dagens ungdom, helt klart!

Själv körde jag väl dubbelt så långt som tänkt, för jag fick också ta ett par extra vändor för att peppa, hjälpa till att dra lite och ingjuta lite hopp om att vinden mojnade efter bron. Bra träning idag, och riktigt skönt trött och nöjd i kroppen nu.

0 kommentarer: