Notre-Dame du Reims och McGyver

2/04/2016 10:35:00 em jojo 0 Comments

Nu undrar ni säkert över rubriken... Det behöver ju inte vara vackert det här med februariutmaningen. Minst 30 minuter/dag är det som gäller, men om det så är värsta coola partypasset, ett vintermaraton eller bara en sketen halvtimme på motionscykel så är det lika mycket värt för själva syftet. Så idag blev det motionscykel. Men jag fick åtminstone cykla längs vackra vägar i Paris under dagens halvtimme.

Det mest spännande som hände annars idag var nog att jag återigen fick chans att testa mina McGyver-skills. Upptäckte nämligen att en ljudkabel som jag använde igår när jag hade idrott i den stora gymnastikhallen hade brutits av. Och resterna satt som en sten i ljudutgången i min telefon. Den där lätta paniken som uppstod när jag insåg att det inte bara är möjligheten att höra vad en person i andra änden av luren säger som försvinner, utan även att det blir väldigt svårt för mig att spela musik från min telefon = svårt att instruera...

Jag sprang in till en sån där affär som säljer Mac-grejer och frågade om de hade någonting smart att få ut den med. Expediten gick bakom disken och testade med nåt, men fick inte ut den. Han gissade på att det bara var att skicka in och typ få en ersättningstelefon. För en alldeles för dyr summa, februari eller inte.. Men skam den som ger sig. Fem minuter innan stängningsdags sprang jag in till butiken bredvid, en kosmetikaffär, och frågade om de hade en mini-pincett. De hade de faktiskt, men det gick ändå inte.

Lite ledsen i ögat gick jag ändå till gymmet, och väl där rotade jag lite i vaktmästarens skåp för at försöka komma på någonting. Hade ju inte så mycket att förlora kände jag, och tro't eller ej, men en skruv senare så fick jag ut den. Skruvade helt sonika in en skruv i den (tack och lov) rätt mjuka metallen och hoppades det skulle funka lite som en vinkork.. Och plopp. Testkörde sedan ljudet på alla olika sätt, och det verkar som om tekniken har klarat sig. Så en får tacka för att den andra, mer ekonomiska, februariutmaningen inte sket sig dag fyra...

0 kommentarer: