Tuffa tisdag

8/18/2015 10:38:00 em jojo 0 Comments

Saker en kan göra en tisdag. Först kan man ha träning med kollegorna på eftermiddagen. Idag hade vi styrt upp en bollek och sedan en tuff cirkelträning. Allt utomhus i finvädret. Fritidsbarnen som redan har börjat hejade på.

Bra grej det där, att träna tillsammans. Alla var såklart med efter sina förutsättningar. Jag är väldigt glad att ledningen prioriterar sådana här tillfällen. Med tanke på att skolan också har en rätt tydlig inriktning mot idrott och hälsa, så är det väl toppen att vi föregår med ett gott exempel.

Så det var den första tuffa grejen idag. Den andra var faktiskt också jobbrelaterad. Nya elever betyder nya äventyr och ikväll tog jag med mig min syster och rekade isgrottan som vi tänkte besöka med de nya kidsen. Den ligger bara några hundra meter hemifrån mig. Äventyr bakom knuten!

Trots att den ligger så nära var det ändå flera år sedan jag var ner i den senast, och jag ville dra mig till minnes att det var en rätt trång passage på ett ställe, så nog kände jag av adrenalinet lite när jag började närma mig.

Men antingen har jag krympt (knappast), eller så hade minnet bara spelat mig ett spratt, för så trångt var det inte. Och jag tog mig utan större problem igenom det lilla grottsystemet. Man kryper nämligen in genom ett hål och kommer ut genom ett annat och man får också god hjälp av ett rep som går genom hela grottan, så det är ingen risk att villa bort sig i underjorden.

Även syster vågade sig ner ett varv ner i hålorna, och en high five senare kom vi fram till att det här blev en alldeles utmärkt spännanda tisdag. Vi kände oss tisdagstuffa helt enkelt! Vad gör dig tisdagstuff?

0 kommentarer: