Var tog ni vägen?

8/14/2016 09:29:00 em jojo 0 Comments

Jag har inte övertränat i sommar, det är sant som det är sagt. Men en del har jag ju rört på mig. Träning inför cykellopp, själva cykelloppet, några löpturer, vandringar och lite så. Men just någon form av styrketräning har det varit oerhört lite av. Nu är väl biceps inte den muskel jag allra helst vill vara stark i (det är hjärnan och de posturala musklerna), men biceps är ju i någon form själva sinnebilden för styrka ändå. Jag menar, vilka andra muskler finns som emojiis?

Så stark är jag inte för tillfället, men skönt att ha varit iväg på ytterligare ett BodyPump-pass ändå. Bra genomkörare. Får jag till något ytterligare pass med styrkefokus utöver den pump-klass jag ska leda i höst skulle jag bli nöjd. Men jag tänker inte sätta upp det som något specifikt mål, det är väldigt mycket som ska få plats i vardagen i höst. Får återkomma om det i ett eget inlägg.

Så länge tittar jag och Stenmark (ja, det är en tallrik. På väggen. Jag är en tant. Som gillar sport) vidare på mina små biceps och drömmer om muskler på burk.

0 kommentarer: