Ut på tur!

6/09/2017 07:37:00 em jojo 0 Comments

Sista veckorna innan sommarlov betyder i vanlig ordning också många olika friluftsaktiviteter för klasserna på min skola. Mina sjuor drog till Forsaleden, en härlig låglandstur som går längs en vacker å och sedan upprättade vi tältplats vid en badvänlig och barkbåtsvänlig del. Vädret var ytterst pedagogiskt, fint under dagen och sedan ett pedagogiskt regn mellan tolv på natten och sju på morgonen = kidsen inne i tälten istället för att hitta på nattbus...

Så glad att jag får så många möjligheter att sprida friluftslivsglädje genom mitt jobb! Och att få följa med deras utveckling till fullfjädrade experter! För tro mig, de går ut skolan med kunskaper som inte många vuxna har ens. Jag menar, hur många ni känner har sovit i bivack eller plockat ner tält i full storm på Helags?

0 kommentarer: