Let's talk about...

8/18/2015 06:36:00 em jojo 0 Comments

... shoes. Terrängskor närmare bestämt. Mina Salomon Speedcross har sett sina bästa dagar. Det är som ni kan se hål vid lilltån på bägge skorna, bakkappan har släppt formen och sulan börjar bli sliten. Och det är väl egentligen inte akut, för de sitter ju fortfarande kvar på foten. Men i förrgår när jag sprang runt naturreservatet så fick jag dessutom, för första gången, skavsår på insidan av hålfoten på ena sidan. Och där går liksom gränsen. När ett par väl använda skor börjar motarbeta en..

Så även om jag redan har kikat runt litegrann på nya skor så är det nog dags att hoppas på superrea/kampanj på terrängskor snart. (Råkade visst köpa ett par sneakers istället, senast jag surfade runt. De var ju halva priset)... Jag gillar nämligen att göra fynd, även om jag rent ekonomiskt skulle kunna slå till idag på ett par nya. Vare sig det är från en fysisk butik eller nätbutik.

Jag vill ju också gärna välja rätt. Och även om jag varit nöjd med mina Salomon så är jag såklart sugen på att testa nåt annat. Jag behöver egentligen inte några värstingar, jag har ju även ett par icebug som jag använder till typ orientering. Mer stig- och skog och stå-mot-lite-blöta-skor. Möta upp kids som gått vilse i skogen när de har orienterat. Salomon Speedcross känns tryggt, mina ögon tycker om Nikes Zoom Terra Kiger för att de är snygga, alla fjällöpare häromkring gillar Inov8, och Merrel har väl ett gäng terrängskor i utbud?

Så hilfe! Någon som har någon favorit som jag borde titta på? Nu vill jag ha alla skotips ni har när det kommer till terrängdojjor!

0 kommentarer: