Känna sig själv

8/24/2015 11:20:00 em jojo 0 Comments

Trött men nöjd. Jag har ju som mål att träna dubbelpass på måndagar. Först en härlig dansklass och sedan en MOJO-yoga. Träning som gör gott, samtidigt som det ger mig en möjlighet att träffa goda vänner. (En liten stund före och efter klassen alltså, det är ju svårt att hänga med instruktörerna under själva aktiviteten).

Jag har också som mål att ta mig hem direkt efter jobbet, äta middag och sedan ta mig tillbaka in till stan och gymmet på måndagar. För att bli bättre på att fixa mat och matlådor. Men jag känner mig själv. Hade jag cyklat hem idag så hade jag inte cyklat tillbaka. Trött och rätt slut efter en intensiv jobbdag så hade det varit alltför lätt att "göra kväll".

Så jag stannade kvar en stund extra på jobbet, fick med mig en lika trött kollega på salladsmiddag på uteservering. Nån timmes jobb- och allmäntprat senare så var jag faktiskt på gymmet. En av fördelarna med idrottsläraryrket. Man är nästan alltid rätt klädd för workout...

0 kommentarer: