Standard

6/27/2013 10:09:00 em jojo 0 Comments


Okej, just idag har jag delat en låda pad thai från vagn med min syster, sittandes i bilen med varsin gaffel lyssnandes på regnet mot biltaket. Men annars så är detta den vanligaste maträtten under sommaren i mitt självhushåll. Lätt, snabbt och allra viktigast, gott. 

Fast jag behöver tips på andra proteintillbehör. Varken lax eller tonfisk känns särskilt miljösnällt som "basföda" nämligen. Halloumi är ju gott, och bönor borde jag ju äta mer av. Blir väl till att fiska själv snart, eller börja satsa på roadkills... 

Oj, bäst jag byter ämne. Ingen träning idag, jag har en sådan där obehaglig känsla. Det där som alla elever kommer dragandes med som ursäkt när de inte orkar/vill/glömt kläder etc. på idrottslektionerna. "Jag är på väg att bli förkyld"... Den känslan. Avskyr både känslan och ursäkten.

Så istället har jag och min favoritsyster (jag har bara en så det är lugnt, jag får säga så) bränt av en massa ärenden. Det är ju i och för sig lika jobbigt som ett träningspass. Vi har shoppat, varit på loppisar, kollat knuttimmer på mässa, köpt dammsugare (inte min favoritgrej att lägga pengar på, men vad göra när den gamla har dött).

Så, det var dagens rapport. Känner själv när jag läser igenom det att det är lite intresseklubben antecknar... Det bjuder jag på.

0 kommentarer: