Bullmamma

6/26/2013 11:05:00 em jojo 0 Comments


Alright, jag är tillbaka på banan. Jag kanske inte kan putsa fönster, men jag är grym på att baka! Idag blev det faktiskt bullkurs med systeryster, som inte har bakat alltför många bullar i sina dagar. Mysigt med syskonhäng!

Såhär på sommaren är det väldigt trevligt att snabbt kunna bjuda på fika om man händelsevis skulle få spontanbesök i solen på den nyskurade balkongen (att det idag tokregnar är en annan femma). Så nu finns det bullar och kakor i frysen, så det är bara att komma på besök. Tänkte blanda upp hela härligheten med att baka till lite rawfood-götta också, men det får bli en annan regnig dag.

Innan hela bullbakandet drog igång hann jag testköra min nya fina cykel! Idag startade nämligen St Olavsloppet, en stafett mellan Östersund och Trondheim. Jag passade på att cykla med och heja på under de första sträckorna, innan jag vek av och tog en omväg hem. Runt fem mil på sadeln hann det bli, ytterst vältajmat, då himlen öppnade sig precis när jag hade kommit hem.

Jag önskar att jag hade kunnat vara med mer under stafettdagarna, kanske just som cyklande langare och så, men i år passade det inte riktigt in. Det är verkligen en härlig folkfest, och nu håller jag tummarna för bra löpväder imorgon när de ska ta sig över fjällen in i Norge.


0 kommentarer: