En riktigt rejäl uppvärmning

4/05/2013 09:25:00 em jojo 0 Comments

En favorit-outfit till pump.

Idag fick vi oss en rejäl uppvärmning, alla partypumpare (inte party poopers, party pumpers) och jag. Eftersom vi påbörjade uppvärmningslåten tre gånger... Skivan hoppade på två olika ställen och så fick jag ta en extra uppvärmande sväng upp för alla miljarders trappor för att hämta reserven i form av min telefon. Men det här gänget är ju rätt sköna, så vi satte fart på passet ändå.

Idag deklarerade jag också att det är slut på mespumpandet. Jag nämnde samtidigt att det definitivt och framför allt inkluderade mig själv. Inte för att jag har lyft pyttesmå vikter, men det var länge sedan jag utmanade mig själv. Stannat inne i bekvämlighetszonen lite väl länge liksom. Så uppmaningen till mig och de andra var att lägga på nåt kilo mer än vad man tror man orkar på varje låt. En dispenslåt fick man (hej biceps). Många hängde på mer eller mindre, och jag fick minsann kämpa järnet denna fredag! 

Nu får jag väl se till att behålla samma vikter nästa vecka, kanske lägga på ytterligare ett litet kilo på rygglåten till och med. Tittade tillbaka på ett gammalt inlägg och ser att jag är i närheten igen. För att jag inte själv ska glömma bort (läs; inte fega ur) till nästa fredag så kommer här siffror. Man behöver inte läsa vidare om det bara framstår som mumbo-jumbo. Det är ju inte säkert alla som läser den häringa bloggen bryr sig det minsta om BodyPump.

  • Uppvärmning 10 kg
  • Ben 30 kg (fatta att jag har persat 40 kilo! Idag höll jag på att avlida på 30)
  • Bröst 15 kg
  • Rygg 15 kg (kan nog öka lite nästa gång)
  • Triceps 15 kg på stång, 6,25 kg plattor 
  • Biceps 10 kg (hade 2.5 kg extra första rundan. Det var dumt).
  • Utfall 12,5 kg
  • Axlar 2,5 kg/platta, 12,5 kg på stång

0 kommentarer: