Bil, sa Bill. Cykel, sa Bull

4/04/2013 09:53:00 em jojo 0 Comments


Jag nämnde visst igår att man snart skulle kunna börja cykla. Men riktigt än hade jag inte tänkt att börja, då jag efter en cykelkrock för en herrans massa år sedan inte riktigt känner mig bekväm med att cykla när det fortfarande är lite snö kvar och en massa grus på vägarna. Men tydligen blev det cykelpremiär ändå idag och jag var rejält uppvärmd när mina klasser på gymmet startade då jag fick cykla med andan i halsen...

Här kan pappa sluta läsa och hoppa ner ett stycke. 

Men eftersom jag vet att han ändå kommer att läsa vidare så får jag väl berätta att das Auto inte startade efter nästan två veckors stillastående, att bilbatteriet är testat efter konstens alla regler och apparatur av goda grannen, och tyvärr helt utdömt. Och att jag och nämnda granne ska åka på batterishopping tillsammans imorgon bitti. Så det är lugnt papps. Silverblixten får sig en uppdatering.

Varsågod och läs vidare käre far.

Precis i tid och rätt stressad i början gick ändå båda passen bra. Jag hade två nya block till min step-klass, och jag behöver nog fila lite på nedbrytningen av det ena. Men de togs mot med glada miner, och efter klassen fick jag tummen upp och en snäll kommentar av en ny deltagare, sådant lyfter! Jag är fortfarande inte helt trygg med slutet av BodyBalance numero 60, tycker de sista låtarna är lite tjorviga och jag måste verkligen tänka efter i varje byte. Men det handlar nog mest om att de verkligen ska sätta sig i kroppen och i skallen. Nästa vecka kanske.

Nu ska jag tänka ut något spännande att äta till frukost imorgon, eftersom kylskåpet är helt tomt efter utebliven storhandling idag. Av motorfordonsskäl... Har du nåt tips på skafferifrulle?




0 kommentarer: