Köpslå

9/10/2012 08:42:00 em jojo 1 Comments


Jag är inget fan av att unna sig något gott för att man har tränat. 'Nu har jag joggat två kilometer och är värd en halvliter Ben & Jerrys'. Det är inte en hälsosam syn på träning och mat, och jag tror inte man når några träningsresultat med sådant resonemang.

Men ibland så räcker inte den inre motivationen eller alla goda argument till hälsa för mig heller. De senaste dagarna har jag varit toksugen på lösgodis. Lika osugen har jag varit på att ge mig ut och springa, trots att jag vet att det känns bra när jag är klar. Så idag blev det efter Ben&Jerry-principen faktiskt. Fyra ynka kilometers löpning och 40 gram lösgodis. (Nä, det är en lögn, inte om löpningen men det fanns mer än 40 gram gott att välja på). Som sagt, min morot för idag är ingenting jag rekommenderar, och förhoppningsvis dröjer det nu ett tag tills nästa färgämnesorgie.

Kommer jag att må illa senare ikväll? Mest troligt. Kommer jag att vakna imorgon och vara supersugen på att springa. Inte fullt lika troligt, men hoppet är det sista som lämnar en liksom.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är hälsosamt att göra precis sådär ibland. Kan tycka att det är ohälsosamt att vara alltför strikt.

    Tänk hur många det finns som äter långt mycket mer godis än du och nästan aldrig tränar. Det kallar jag ohälsa!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera