Mjakk

4/04/2012 07:49:00 fm jojo 0 Comments

Färgglad utstyrsel hjälper orken
Mjakk beskriver precis hur jag känt mig de senaste dagarna. Jag är inte säker på stavningen, men det är ett jämtländskt uttryck tror jag och handlar om att jag har är hängig, trött och framför allt orkeslös. Inte sjuk på något sätt, men jag tror kroppen och huvudet släppte på spänningen efter att jag äntligen blev klar med alla omdömen och i och med att det är påsklov på fredag. Den har nog ställt in sig i på stand by... 

Så jag kände vid gårdagens BodyPump-klass att vikterna skulle få bli lätta. Det kändes konstigt att inte ta i mer, men det var det rätta beslutet. De trettiofem deltagarna jobbade däremot på riktigt bra. I övrigt var tisdagen en lång och härlig sådan, med bio och Champions League-fotboll efter pumpen. Sen somnade jag gott.

0 kommentarer: