Oanade kombinationer

2/08/2012 06:58:00 fm jojo 0 Comments


Just min morgongröt på bovete med sommarens egenplockade jordgubbar kanske inte är så spännande. Mest god faktiskt. Men min övriga mathållning under februari kan bli lite intressant. Nej, det handlar inte om någon diet eller livslång omställning utan snarare om ekonomi och frystömning. Jag verkar gilla utmaningar under februari. Är det för att månaden känns så mycket kortare bara för att vi inte kommer upp till 30 dagar? Eller för att det är smart att spara in på matpengarna nu och lägga dessa på shopping i London? Eller för att jag behöver rensa bland nytt och gammalt i min frys? 

Iallafall, den här utmaningen består i att bara laga mat från det som redan finns hemma. I kyl, frys och skafferi. Inte handla hem någonting. Inte ens en liter mjölk. Det kan bli en rätt torr månad då mejeriprodukter och ägg redan har tagit slut men samtidigt så är min frys och mitt skafferi proppfullt med massor av möjligheter. Jag tycker det ska bli intressant det här, kanske hittar några nya favoriträtter att ta med mig in i framtiden. Wasabi- och sesamlax med blomkål i ugn var till exempel gårdagens kulinariska upplevelse. Godare än förväntat. Dessutom så äter jag ju pedagogisk lunch tre dagar i veckan, så det kommer inte att gå någon nöd på mig inte. 

Har du haft någon knasig matutmaning någon gång?

0 kommentarer: