Underbar massage!

12/09/2010 08:50:00 em jojo 0 Comments


Ja, eller, egentligen skulle det här inlägget handla om en skön massage, med varma och kalla stenar. Men så är nu inte fallet. Istället kommer det att handla om en massage som blev en BodyPump som blev en BodyAttack, som blev en BodyPump. Och så blir det till sist en Bål. Que?, kanske några undrar nu. Håll i er, nu blir det ännu tjorvigare...

Jo, hon som skulle massera mig ringde under dagen och berättade att hon hade blivit avrådd att använda sig av olja, eftersom det inte var säkert att det kunde vara parasitfritt (don't ask, jag förstod inte riktigt hur vår mysiga cryptosporidiumparasit skulle kunna ta sig in i mitt system und so weiter, but still), så då blev den inställd. Trettio minuter tidigare hade jag tyvärr varit tvungen att säga nej till en av mina härliga kollegor, eftersom jag inte kunde köra hans pump. Hipp som happ kunde jag ju, men då hade det löst sig. Vad händer då? (Betänk nu att jag är kollega med vår gruppträningsansvariga AC även utanför gymmet)... Jo, en annan instruktör har blivit sjuk och kan inte köra BodyAttack. Jag står bredvid och hör samtalet. Nu var det väldans länge sedan jag körde attack, så helt pigg på den uppgiften var jag inte, och den enda som skulle kunna köra förutom mig hade pumpklass, på ett annat ställe, en timme innan... Summa summarum, jag kör hennes pump, och hon vickar på attacken. Hängde någon med?

Bålen då? Jo, medan jag funderade på det här inlägget ringer det från gymmet och en ny magsjukekris lamslår gruppträningen i morgon på lunchen... Så, efter ännu ett samtal till kollegan AC löser vi morgondagens eftermiddag på skolan, och jag kör bålpasset. Bål, ja, det var ju inte igår... Övningar och musik? På gymmet. Rutin, var mig behjälplig! Om man nu inte har orkat att läsa hela det här mastodontinlägget (fullt förståeligt) så kan det sammanfattas med att: This week I'm freaking Superwoman!

0 kommentarer: