Bollkontroll

12/10/2010 05:15:00 em jojo 0 Comments


När jag började att plugga på GIH för sisådär tio år sedan så hade vi tidigt i utbildningen kurser som var riktade mot bollspel. Blandad kompott. Jag är faktiskt grym på volleyboll, värdo på fotboll, tycker om att titta på handboll och gillar inte innebandy. Kommer fortfarande ihåg vad några av delmomenten kallades: Nätspelens karaktär, målspelens karaktär, osv. Jag kan dessutom fortfarande rabbla saker som speldjup och spelbredd...  Men, vad som framför allt fastnade från introduktionen till dessa kurser är ju filmen som våra lärare visade. Som skulle handla om bollkontroll. Vi väntade oss fotbolls-VM, jonkande brasilianare och kanske en och annan volleysmash. Men det var något åt det här hållet de visade istället... Underbart! Riktigt så konstfärdigt var inte dagens bålklass på lunchen, men det gick rätt bra för att vara första gången sen forever. Fast 40 minuter går snabbt, så jag vet inte om jag riktigt fick ut och levererade allt jag ville. Får väl se om bålpartiet har någonting att säga om detta i morgon, på vilka fläckar träningsvärken dyker upp...

0 kommentarer: