Vägval

1/24/2016 02:04:00 em jojo 0 Comments

Ska en ändå ut och röra på sig en fin söndag som denna, ja då kan en ju ta och köra skidorientering... Jag tycker det är roligt att testa massor av olika saker, och skidorientering hamnar definitivt på listan över de mer ovanliga aktiviteterna jag har ägnat mig åt. Det är roligt att fundera på vilket skoterspår som är det smartaste till kontrollen, ooch idag höll jag tungan rätt i mun och orienterade riktigt bra. Kanske valde fel vägval vid något tillfälle, då det blev lite trixigt att åka skidor på ett ställe, men själva orienteringen var det inget fel på.

Idag tog jag också med mig syrrans hund och frågade om han ick följa med. Jodå, men han fick inte en egen karta. Sedan så skidade jag alltså runt i skogen i lite mer än en timme, och hade jag inte stannat för att fota på ett ställe, och om hunden inte hade nosat på otaliga träd hade jag kanske till och med vunnit min lilla motionsklass. Nu fick jag faktiskt se mig slagen av en engelska! Det fick jag väl skämmas lite över tyckte gubbarna i skidstugan. Eftersom britter inte kan åka skidor. Men jag är inte särskilt ledsen, det var ju en fin förmiddagstur det här. Och hunden är nöjd med.

0 kommentarer: