Obäroende

8/06/2013 08:14:00 em jojo 0 Comments



Haha, ursäkta rubriken. Men nu har jag nog bär så det räcker ett bra tag. Blåbärsplockning blir det i och för sig nog lite mer av, bara för att jag tycker det är trevligt. Sen har hela familjen lingonplikt när de bären mognar lite senare i höst.

På väg från stugan tog jag den sista gnutta energi jag hade och stannade till vid ett jordgubbsland där det var självplock, och en halvtimme senare hade jag också ca 3 kilo jordgubbar med mig hem. Alla bär har kärleksfullt placerats i frysen, i så platta påsar som möjligt för att det ska vara lätt att ta isär bären sedan.

Ett möte inför morgondagens start av Tour of Jamtland har avslutat dan, jag fick dispens från att vara med och rodda ikväll, och satsar stenhårt på att vara tokfrisk imorgon istället. Medicinwhiskyn var visst slut i skåpet, så jag får komma på något annat sätt att bli feber- och halsontfri till imorgon. Det är inte ofta jag äter piller, men nu har jag tryckt i mig både en och två. Frisktips?

0 kommentarer: