Blackout

6/22/2013 02:55:00 em jojo 0 Comments


Nä, vad trodde ni! Rubriken handlar inte om att jag drack för mycket snaps igår och inte kommer ihåg nåt, den handlar om ett strömavbrott. Låg och trynade i soffan när strömmen gick. Jag såg det som ett tecken på att det var dags att frosta av frysen (som jag borde ha gjort i vintras när det var minusgrader ute). 

Två timmar senare var strömmen tillbaka, frysen är som ny och jag har dessutom bakat lite eftersom allt i frysen inte fick plats i mina kylväskor. Syltkokning kommer det också att bli senare idag, av samma skäl. 

Det var rätt praktiskt med det här strömavbrottet, jag fick nämligen inspiration till att rensa i frysen, skafferiet, kylen och att städa köket. Kanske som en start på en fräsch matsommar. Fast innan jag fortsätter att röja tänker jag njuta av min vinbärsjordgubbspajkaka. Mumsig middsommardag på er alla!

0 kommentarer: