Jag har det bra jag

5/08/2013 04:39:00 em jojo 0 Comments


Helgdag i kalendern imorgon (i realiteten måste jag tokjobba* hela helgen), vilket innebär en kortare arbetsdag idag. Och den avslutades på bästa sätt. Med ett gäng tjejer och killar på Crossfit Östersund. Idag fick jag och eleverna först leka med kettlebells utomhus. Eller, leka kanske var fel ord, men för att öva upp tekniken och att använda höfterna i svingarna så fick vi kasta dem bakåt på gräsmattan. Rolig grej. Sedan blev det pullups, boxhopp och svingar som dagens pass. Jag är lika glad och stolt över mina elever som alltid på onsdagarna, de gör verkligen sitt bästa. och jag får träna på arbetstid. Jag har det bra jag.

*Det gör inte så mycket att jag måste ägna en stor del åt helgen åt att rätta prov, fundera på betyg, fixa med upphämtningsuppgifter, avslutningsmiddagsplanering för niorna osv. För jag vill ju få klart så mycket som möjligt innan jag åker på träningsresan på tisdag! Och det är en bra morot för att få saker gjorda, helt klart! Dessutom har jag och en kollega bestämt jobbdejt imorgon, så frukost och jobb hos mig och sen lunch på lokal. Vilket påminner mig om att jag borde städa upp lite här om jag ska få besök...


0 kommentarer: