En av de finaste komplimanger jag fått!

9/30/2014 10:14:00 em jojo 0 Comments

Men käre värld. Idag hasade jag mig till jobbet, hängig, förkyld och med en dålig nattsömn i bagaget, av nämnda orsaker. Jag såg heller inte riktigt fram mot dagens idrottslektioner, jag är nämligen ingen hejare på olika fotbollsövningar. Har ännu inte fördjupat mig i finliret när det kommer till just fotboll, så jag räknade med en ganska lång och seg dag.

Men det fina i den här kråksången är att mina nior fixade hela biffen själva idag när jag nu inte var på topp. Några duktiga fotbollspelare i varje klass tog på sig att instruera övningar och lekar, och sedan när det spelades match så blev det ett bra, och framför allt schysst, spel och jag kunde mest gå runt och mysa och tycka att det ändå var ganska trevligt att vara idrottslärare en sådan här vacker höstdag.

Som grädden på moset fick jag också en av de finaste komplimanger jag någonsin fått idag. På lunchen berättade en elev att de som en uppgift på svenskan skulle definiera olika ord. Ett av orden var visst hurtbulle. "Och då sa jag att det var Jojo som var definitionen av det. Typ att din bild borde sitta bredvid ordet i ordboken". Jag blev alldeles varm i hjärtat jag.

0 kommentarer: