Komsi komsa

9/11/2012 10:15:00 em jojo 0 Comments


Kom ni ihåg att jag trodde att jag skulle vara ensam tant på gympan om jag gick dit igen? Vet ni vad, det var fler. Så roligt, för de som dök upp idag var faktiskt nästan bara "gamlingarna". Okej, jag var äldst, men det är roligt att se ett par, tre 25-30åringar som inte lägger ner sin idrott bara för att de har blivit äldre. Och tro mig, inom gymnastiken är man sjukt gammal vid 30... 

Sedan att vi gick sönder först under träningen idag var ju inte något man behöver vara hjärnkirurg för att förstå. Några har förslitningsskador att rehabba, och det är svårare att bibehålla elasticiteten ju äldre man blir, så många sträcker sig.. Trots en timmes uppvärmning. Själv så landade jag lite illa under en övning och då sa min axel tack och godnatt för idag.

Det är tråkigt att behöva kliva ner en nivå från där man en gång befann sig, men samtidigt så är det härligt att känna det där suget efter gymnastiken igen. Och med fler av oss pensionärer på träningarna kan det nog bli en fortsättning på min lilla mini-comeback. Jag måste bara sätta ambitionerna på samma nivå som kroppen. Och jobba på med stärkande axelövningar.


0 kommentarer: