Förbudsbrytare

9/18/2012 09:56:00 em jojo 1 Comments


Jag köper det där med ytterskorna. Men ska man träna gymnastik så måste man bryta mot förbud. Skylten har nog suttit i sporthallstrappen sedan Per Henrik Lings tid (Kan man inte sin svenska gymnastik-/svensk massage-/sjukgymnastik-/varför vi började massidrotta i Sverige-historia tycker jag man ska googla på herrn). Än så länge är det, vad jag vet, ingen av gymnasterna som fått böta för brist på sockiplast på fötterna...

Anyway. En timmes dans blev mitt gymnastiserande idag. Hade egentligen tänkt att bara stanna hemma i soffan och läsa nya Fitness, då min axel inte riktigt vill volta och så än. Men gympagänget har fått en ny danstränare, som i vanliga fall är med på torsdagar men som idag körde en timme extra. Så då var det ju bara att masa sig iväg. Och vad skönt det var att att få pliéra, isolera och marschera lite. Eller marschera och marschera, glida fram i vackra övningar såklart. 

1 kommentar: