Vad är det med den här kroppen?

8/19/2012 03:41:00 em jojo 2 Comments


Åh, herregud. Här har jag lyft, burit, dragit, skruvat och så vidare hela veckan. Sen lyfter jag två lätta, lätta portföljer i morse och får ryggskott! Jag var inte så värst nyttig i förmiddags när vi skulle plocka ihop det sista från tävlingarna, bära staket var liksom inte aktuellt. 

Jag aldrig haft ryggskott eller något ens liknande förut och det är verkligen någonting jag hade hoppas att slippa. För oj, vad ont det gör. Och vad handikappad man blir. Gången påminner om en blandning av cowboy och bäbis med blöja... Kanske är det åldern för både vaden, axeln och nu ryggen har bråkat lite extra med mig den här sommaren. Är jag inte forever young? 

Just nu försöker jag hitta en någorlunda okej sitt-liggställning och tänker mig att syrran kan komma hit senare och klappa mig på huvudet ikväll. Sedan hoppas jag verkligen att det har lättat något till imorgon, för jag har visst ett jobb att sköta också. Tur det inte är några elever på skolan till veckan, mina kollegor får väl rulla omkring mig i en bokvagn eller så så länge.

Mitt framemotsedda pass ikväll fick jag leja bort. Först tänkte jag att det kanske skulle hinna gå över, men då tittade några mer rutinerade ryggskottare på mig och skakade på huvudet. Och med all rätt, snarare än bättre under dagen har det blivit värre. Scheisse. Någon som vet hur länge det brukar sitta i? Tips på vad som hjälper? 

2 kommentarer:

  1. Kiropraktor eller din kära mamma
    kram
    britten

    SvaraRadera
  2. Ush! Din stackare där. Hoppas det blir bättre snart

    SvaraRadera