En platt backe

10/16/2011 08:45:00 em jojo 3 Comments

Halvvägs

Ibland blir det bara ett mähä-pass. Som idag. Egentligen ville jag bara sitta inne i stugan och sticka klart min sjal. Men det var det alldeles för fint väder för. Det var verkligen skogs- och fjällvandringsväder, men med älgjakt igång precis runt knutarna så var inte riktigt det heller ett alternativ. Så jag tänkte att jag skulle ta mig i kragen och köra lite backträning på vår 800 meter långa väg. En lååång uppförsbacke alltså. Lite uppvärmning och sedan tre gånger upp och ner. Men nä. Jag var för osugen och opepp när jag väl kom iväg, så det slutade med 5 km jogging på vägen bortåt istället, varav jag gick en sisådär 500 meter eftersom jag träffade på en bekant liten kille i barnvagn och hans lika bekanta áhkká (farmor) och språkade lite med dem. Åh, ett så lamt pass. Men frisk luft fick jag ju iallafall... Och sjalen hann jag förresten klart ändå.

3 kommentarer:

  1. FÖr att inte tala om själen, som säkert fick sitt :) Ett lamt pass är MYCKET bättre än inget pass, det ska jag försöka tänka på när det är stressigt!

    SvaraRadera
  2. Hade ett precis lika "lamt" pass förra veckan! Fantastiskt höstväder men kroppen ville inte. Men som du säger - frisk luft fick vi ju i alla fall :) Kram!!

    SvaraRadera