Ferry Food?

5/19/2011 08:06:00 em jojo 0 Comments


Vilken tur att vi hade celebert besök på orienteringen ikväll, så att vi kan glömma att nämna hur det gick för mig... Björn Ferry är i byn för att göra fystester, innan det är dags för utomlandsläger. Orientering verkar dock inte vara hans grej riktigt. Han var inte längst upp på resultatlistan om vi säger så. Men vem var det... Jätteroligt att han valde orienteringsskogen ikväll, framför allt för de små. Förutom Björn, så skymtade jag Anna Haag, Britta Johansson-Norgren och några andra skidåkare och skidskyttar. 

Kanske sitter jag inne med värsta scoopet också. För de som inte är så sjukt nördiga på idrott och kan rabbla årbästalistan på skidskyttevärldscupen så kanske Ferry mer är känd för sin kost och sin kokbok. Han är ju en av de som promotar lchf, eller jägarkost som han hellre benämner det som. Så till scoopet. Korv med bröd, är det lchf? Och kolbullar? Fine, mycket fläsk och fett, men också en massa mjöl. För herrn mumsade nämligen glatt i sig både och. Nu diggar jag Ferry, och tycker han verkar vara en härlig människa, så för min skull får han gärna äta whatever. Så det kanske inte var så mycket till scoop, mest en ursäkt att slippa berätta hur dåligt det gick för mig idag... 

0 kommentarer: