Väderbiten

3/24/2011 10:27:00 em jojo 0 Comments


Om någon undrar var jag hållit hus. Jag har jobbat. Japp, den här veckan har jag spenderat min arbetstid (och en massa härlig övertid) i fjällvärlden. På tur med niorna. Det har varit skolboksexempel på fjällutbildning. Om eleverna inte visste det innan de åkte så vet de nu definitivt att vädret faktiskt kan slå om på någon minut i fjällen. Från snöfall till strålande sol till storm. Nu när vi har kommit hem så ser jag i tidningen att fjällräddningen har varit ute ovanligt många gånger den här veckan, på grund av vädret.(Så det finns faktiskt dåligt väder)... Vi hamnade som tur var aldrig i tidningen, men det var faktiskt nära att vi fick gräva ner oss och sätta oss i vindsäckar en sväng för att vänta ut en storm. Lyckligtvis så mojnade det tillräckligt för en kort stund och vi kunde ta oss ner till skogen och lä. Den varma chokladen med vispgrädde satt fint sedan. Idag gjorde vi däremot en låglandstur i massa ny, fluffig snö, och fick härligt med en massa sol i nyllet. Häftig vecka, och det är roligt att få lära känna eleverna även utanför gympasalen och klassrummen. Jag gillar mitt jobb. Just ja, imorgon är det friluftsdag för sjuorna. Vad vi ska göra? Åka längdskidor...

Däremot var jag ju rätt förvirrad när jag en timme efter hemkomst skulle köra min balance-klass. Inte min bästa insats kanske, men en vimsig instruktör får man stå ut med ibland. Eller, vimsig och vimsig, det var mest att jag vände mig åt fel håll någongång, och surrade mer ojämnt än vanligt...

0 kommentarer: