Ta kål på

1/12/2011 09:35:00 em jojo 1 Comments


Wow! På mötet fick vi grönkålssoppa (med efterföljande kakfest, så nyttigheterna vägdes definitivt upp). Det var verkligen gott, chili och vitlök ackompanjerade rätten. Och så ett ägg såklart. Det här ska jag göra själv någon dag. Kidnappade receptet direkt! 

Förresten så ska man inte vara för snabb att bli putt. Efter förra gnällinlägget visar det sig att en av de nya lärarna har hoppat av, och troligtvis kommer jag att få gå upp i tjänst på skolan. Kanske var det någon mening med att jag inte fanns med på receptionsschemat. Lesson learned: Vänta en alltid en extra dag med att gnälla...

1 kommentar:

  1. Där ser man! Vilken tur att det blev så :)

    Den soppan lät inte helt fel faktiskt men jag vågar mig inte riktigt på grönkål,.. vad smakar det egentligen?

    SvaraRadera