Frivilligt ofrivillig

11/18/2010 04:17:00 em jojo 1 Comments

Morgon på kanarisk bergstopp, det var skönt det.

Jag kör på vilodagar. Tydligen. Inte för att jag är sjuk, eller på grund av någon annan legitim orsak (vad det nu än torde vara) utan för att jag är omotiverad. Totalt. Konstigt, för förra veckan hade jag en grymt bra träningsvecka. 

Jag kan räkna upp otaliga fantastiska argument för att träna. Skulle kunna tjata på om endorfiner, om härligt väder som lockar till uteaktivitet, om hälsa och välmående, om vikt, om stämning och sammanhållning, om att jag köpt lite nya träningskläder, und so weiter... Ja, ni fattar. Men jag vill ändå inte träna. Så då gör jag inte det. Bara för ett liiitet tag. Har ju pass på måndag, så då måste jag ju, men min förhoppning är att jag ska ha hittat gnistan och suget igen innan dess. Peppelipepp!

1 kommentar: