Orkr nte lfta armrn

10/06/2010 08:45:00 em jojo 0 Comments

Cirkelträning på Fuerteventura

Jag har kört rejält slut på mig i dag. Först instruerade jag i BodyPump, sen snabbt till vårt andra gym för att vara med på PT Challenge. (Tänk skolgympans cirkelträning, fast med lite extra schvung)... Om ett par veckor ska jag nämligen köra det passet själv, då ordinarie PT kommer att vara på semester. Har under hösten inte haft möjlighet att gå, så det blev premiär. Det är så skönt att ta helt slut ibland. Nu valde jag de lite lättare vikterna och så, eftersom jag hade pumpat precis innan. Men det går ju ändå inte att maska på ett sådant pass, det är bara att köra järnet!

Om någon tycker det är konstigt att jag som inte är utbildad personlig tränare kommer att köra ett PT-pass, så anser jag att jag ändå är kvalificerad nog. Tre år på GIH och en utbildning till hälsopedagog är en trygg grund att stå på. Lägg till en idrottslärarexamen på det. Jag tycker det är lite tråkigt att gymvärlden är så fokuserad på de "kommersiella" PT-utbildningar som finns, (S.A.F.E, the Academy osv). Min högskoleexamen som hälsopedagog väger tyvärr inte lika tungt i den här branschen, trots att jag har lika mycket, om inte mer, kunskap. Kanske är den här "blinda tron" på PT bara ett småstadsfenomen, kanske ser det annorlunda ut i storstäderna? Någon som vet? Jag säger bara fram för fler alternativ. Och jag kommer att kicka ass på PT-passen...

0 kommentarer: