Balanserad...

8/30/2010 10:04:00 em jojo 0 Comments


..ska man vara. Balans i livet. Träning, jobb, kost, fritid, kärlek und so weiter. Jag känner mig inte så värst balanserad just nu. Det har väl framför allt med jobb att göra. Kommer att jobba ungefär 20% + pass på gymmet (skönt med några procent struktur) och vicka runt på skolor. Idag har jag fått träffa mina underbara f.d. elever igen, när jag var och hade idrott på min gamla arbetsplats. De saknade mig. Sött. Dessutom var det tre olika ställen som ringde och frågade om jag kunde hoppa in i veckan. Det är ju jättebra att jag behövs, men varför ville alla att jag skulle komma dit samma dag? Kosten är det sisådär med just nu. För mycket kolhydrater och för lite protein. Det är lättare att käka en macka på språng än en laxfilé... Men det är ju lätt att rätta till. Gäller bara att planera lite bättre. Kärlek. Ha. De bästa pojkarna är antingen upptagna eller flyttar till Trondheim... Men när det kommer till träningen känner jag en viss balans. Jag varierar mig, njuter av det jag gör, älskar att instruera och jag har många duktiga instruktörer omkring mig att inspireras av. Allt detta, lite orientering och lite friståendeträningar (gymnastik) är ju en fin kombo. Skulle väl behöva lära mig uppskatta gym-delen lite mer, men det kan ju vara ett framtida mål. Oj, det var som inte meningen att det här skulle bli ett halvgnälligt inlägg, men det är väl viktigt att stanna till och fundera ibland över balansen i livet.

Dagens kombo var däremot BodyBalance och step. Sista stepklassen på ett tag. Lite trist, nu när jag kommit in i det, men å andra sidan så känner jag en helt annan trygghet nu när jag har kört rätt kontinuerligt under sommaren, ifall jag skulle behöva hoppa in som vikarie under hösten. Annars kommer jag att ha balance och pump som fasta klasser i höst och vara vikarie på attack och step. Vi har färre attack-pass nu i höst än i våras och de två som blev av med sina Bodystep-pass har första tjing på attacken. 

Hoppsan. Långt inlägg och få bilder. Nu är det bäst jag slutar.

0 kommentarer: