Söndagsfrukost

8/16/2015 11:39:00 fm jojo 0 Comments



Jag ska inte sticka under stol med att jag skulle tjäna på att överge den här sommarens dekadens (med mina mått mätt, alla har sitt sätt att se på hälsosamma/ohälsosamma val). Ni vet. Sätta igång, nystarta, infoga valfri löpsedelskliché. Jag skulle behöva röra på mig mer och mer regelbundet, då den välbehövliga instruktörssemestern snart är över. Jag skulle också behöva göra några smarta val när det kommer till mat och matlagning.

Tänkte att jag redan förra veckan skulle bli en duktig matlådemakare när jobbet drog igång igen. Men eftersom inga elever har börjat än föll den målsättningen liksom bort eftersom det nästan inte finns något mer uppskattat för en lärare än att få gå ut och äta lunch tillsammans, istället för att slänga i sig sin mat på stående fot.

Jag tänkte också att jag skulle göra fräscha frukostar med mycket frukt, bär, grönt och proteiner. Dra ner lite på kaffet för att bara slentriandricka det. Sen så vaknade jag i morse och det enda jag ville ha var digestivekex med brunost på och en stor balja kaffe... Inte ett särskilt hälsosamt val rent näringsmässigt till frukost. Men vet ni, med ett par nyplockade hjortron på toppen blev det den vackraste frukost jag har ätit på länge, och det är väl värt det med!

Ägg kan jag koka imorgon istället.

/Prokrastineraren

0 kommentarer: