9. Den första gympadräkten

6/09/2015 07:53:00 em jojo 0 Comments

























Del nio i uppochhoppaijuni handlar om träningskläder man minns. Och den här Kermit-gröna skapelsen är faktiskt helt omöjlig att glömma. Det är min första tävlingsdräkt i gymnastik, och jag kommer så väl ihåg hur dragkedjan skar in i ryggraden när man gjorde kullerbyttor på golvet i friståendet.

Och jag kommer lika väl ihåg hur snygg vi alla tyckte att den var, en av de coolare tjejerna i min grupp hade på sig sin på ett disco, med ett par jeans över. Självklart högt uppdragna och med ett skärp väldigt tight åtdraget i midjan. Polokragen och den svarta blixten över dräkten var ju snyggt värre liksom!

Jag kommer också ihåg att det var just i den gympadräkten jag fick min första mens. Vi var i Järfälla på gympatävling, långt ifrån mamma och allt vad badrumsskåp hette. Efter tävlingen var det en liten, liten röd fläck i dräkten. Jag var nog inte särskilt bekymrad ändå, utan gjorde säkert några tillfällig binda av toapapper och fick berätta den stora nyheten när jag kom hem igen. Och kommer jag inte ihåg helt fel firades detta med en röd middag (rödbetor och annan röd föda).

Som sagt, vem kan glömma en grön gympadräkt?!

0 kommentarer: