8. En framtidsdröm

6/08/2015 07:45:00 fm jojo 1 Comments

Den framtidsdröm som ligger närmast till hands är att bli så gott som färdig med lillstugan. Det har verkligen gått troll i det bygget nämligen. Jag ska inte tråka ut er med en lista på allt som har gått fel, men det startade med att det blev försenat nästan ett år för att träet inte hade torkat på rätt sätt, till att fönstren först sågades ut på fel plats, till att vi fick riva ett helt nytt innertak för att lägga in ytterligare ett lager isolering. Och så fick vi inte veta att köket hade kommit till leverantören, så nu har det stått där och dammat i några månader... 

Men i sommar tänker jag att det faktiskt ska bli beboeligt i den lilla stugan. Att jag och min familj ska kunna njuta av den första frukosten gjord i stugan. Kunna vakna på morgonen, öppna dörren (men dra igen myggnätet), och kika ut på gården och vinka till mamma och pappa i storstugan. Att ligga på kökssoffan och lyssna när regnet smattrar på det (täta) taket samtidigt som jag läser en bok. Att fika på förstukvisten och njuta av lugnet. Det är kanske ingen stor framtidsdröm, men den är min.

1 kommentar: