29. Missade mål

6/29/2015 08:01:00 em jojo 0 Comments

Lite för många faktiskt. Mål med mat alltså. För jag är tyvärr rätt dålig på att laga mat, dona med matlådor, och komma ihåg att ta med mig bra mellanmål när jag ska iväg till olika aktiviteter. Nu kanske det inte var just mat som var de mål som syftades för denna näst sista rubrik i Uppochoppas juniutmaning, men en får ju skriva vad en vill, eller hur?

Jag vet att jag rent fysiskt säkert skulle må ännu bättre med ordentliga rutiner kring maten, och ibland så lyckas jag planera måltiderna och också följa planen. Vilket jag mår bäst av, det ger ju en jämn blodsockernivå och inget rännande till skafferiet i tid och otid. Resultatet av att jag inte orkade göra en ordentlig middag och därför letar något som skulle kunna duga som middag utan att behöva tillagas. Konstigt nog är det nästan aldrig någonting hoppar ut hur skafferiet som duger som det är till middag...

Nu menar jag inte att jag slaviskt vill följa någon måltidsplan, eller inte vill ändra mig beroende på vad jag för stunden är sugen på även om det inte står på matsedeln, men en uppryckning på matfronen skulle vara välkommet. Det får väl bli ett nytt (nygammalt) mål... Kvällens middagsmål går ju inte att klaga på iallafall. Sallad, kallrökt lax, ägg, mozarella och hummus!

0 kommentarer: