28. Därför skriver jag

6/28/2015 10:24:00 em jojo 0 Comments



Ja ni, varför bloggar jag egentligen? Ibland känns det ju rätt krystat, som när jag tycker det har gått lite väl länge mellan inläggen och jag "borde" skriva något. Ibland skriver inläggen sig nästan av sig själva och ibland handlar de inte alls om det som ändå är inriktningen på blogg, nämligen hälsa, i massor av skilda former. Så det är nog en sorts dagbok ändå.

En del av mig vill hålla det jag skriver ganska lågmält, det är inte jättemånga som läser min blogg och jag trivs rätt bra med att inte halva Jämtland vet vad jag funderar på. Jag skyltar inte med min blogg på olika sociala medier till exempel, och pratar gärna inte om den i olika sammanhang. Men samtidigt så är jag imponerad (och avundsjuk) på de starka kvinnor som har skapat sig ett eget varumärke just genom tränings- och hälsobloggandet, och som når så många. Och som skriver om viktiga saker. Och gör skillnad. Jag skulle ju också vilja vara en av dem. 

Men i det här fallet utesluter ju faktiskt det ena det andra, och innan jag vet om jag vill "outa" mig så mycket mer så fortsätter jag nog skriva på samma sätt, om nu inte riddaren på den vita hästen (i det här fallet någon vettig bloggportal eller så) en dag bara dyker upp och tar mig med förstås...

Har du några bloggambitioner?

0 kommentarer: